vineri, 7 octombrie 2016

Rizotto cu carne de rata muta

Ingrediente (4-6 portii):
1 rata medie
2 pahare de orez (eu am avut orez prefiert,bob alungit)
1 ceapa medie
1 ardei gras (optional)
1 praf de zafferano (sau 1/2 lingurita de turmeric/curcuma)- optional
1 pahar de mazare verde
sare,condimente preferate, dupa gust
2 linguri de ulei
1 lingura de unt
1/2 pah. vin alb sec (sau apa fiarta)
apa fiarta


Mod de preparare:

Deoarece carnea de rata, fiind de curte, se prepara mai greu, incepem cu ea:

1. Se pregateste pasarea: se spala,se taie in bucatele dorite- se pune la fiert (eu am fiert in oala sub presiune cca 20 min dupa ce i-am scos spuma)
2. Intr-o cratita/wok/tigaie incapatoare  se incinge uleiul si untul si se caleste ceapa taiata marunt;
3. Apoi adaugam ardeiul gras taiat fisii (sau cubulete)- se soteaza;
4. Adaugam orezul si praful de zafferano/cumin, il amestem bine si lasam cca 1 min;
5. Apoi turnam vinul si lasam pina se evapora tot vinul si turnam 1 pahar de apa fiarta sau apa in care a fiert rata;
6. Condimentam cu sare,piper negru macinat sau alte condimente preferate- se lasa sub capac cu sufiecient lichid ca sa nu sa se lipeasca;
7. Se adauga mazare verde (eu o am congelata)- mai lasam cateva minute;
8. Carnea fiarta o adaugam in wok, mai adaugam apa in care a fiert/apa fiarta si mai lasam sa se gateasca pina orezul e gata, condimentind dupa gust.

Este o mincare deosebit de delicioasa!
  • Se poate de inlocuit carnea de rata cu cea de pasare sau cu o alta carne preferata!
  • Zafferano sau turmeric/cumin- reda o culoare galbena orezului.
Pofta Buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu