joi, 13 octombrie 2016

Vinete Inabusite (Caponata)


Ingrediente:
1-2 vinete (cca 300-400gr)
1 ceapa
2 catei de usturoi
300 ml suc de rosii(tomate) sau rosii taiate marunt
otet de vin rosu (eu am pus 1/2 pah vin rosu sec)
1 lingurita de zahar
30 gr capere
4 tulpini de telina (eu nu avut tulpini,am taiat radacina de telina in cubulete)
50 gr masline verzi(am facut fara,caci nu le aveam la moment)
2 linguri de ulei de masline
sare,piper
patrunjel pentru ornare

Mod de preparare:
1. Ceapa,usturoil si telina,se curata si se taie cubulete;
2. Intr-o tigaie incapatoare se incinge uleiul,apoi se pune ceapa,ustroiul si telina- se frige cateva minute;
3. Vinata se spala,se usuca, apoi se taie rondele si rondelele in 4- se adauga in tigaie;
4. Se lasa pentru cateva minute pina devin aurii feliile de vinata si adaugam zaharul;
5. Se adauga rosiile taiate marunt (suc de rosii);
6. Adaugam vinul si lasam la foc mare cca 3-4 min pina se evapora;
7. Sub capac,la foc mic,mai tinem vre-o 10 min sa se inabuse legumele;
8. Cand vinata e gata, adaugam capere,masline taiate(fara simbure),sare,piper dupa gust,si mai lasam cateva minute
9. Cand e gata, se rserveste ca mincare calda ornata cu patrunjel taiat.


Este o mincare deliciasa de toamna, usor de pregatit si poate fi servita si ca garnitura!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu